Іміджеві проекти кафедри

Проекти кафедри - це іміджеві заходи. В першу чергу вони профорієнтаційні, спрямовані на налагодження контактів з кіровоградськими редакціями та видавництвами.
Кафедра видавничої справи ініціює велику кількість проектів, серед яких  відомими є: конкурс для журналістів-початківців "Шкільна журналістика", освітній проект "Суботній університет" для учнів-слухачів МАН, Видавничі посиденьки, Медіа-клуб "Без фокусів", медіа-кемп "Чистий простір", Форум видавничих проектів, Фестиваль соціальної реклами, Фестиваль листівок тощо. В цьому році стартував новий проект "Видавничий тиждень", результати якого наштовхнули на такі роздуми.

Василь Левицький, Айнура Алієва,Світлана Дубина
Проектна діяльність кафедри видавничої справи та редагування передбачає системну профорієнтаційну роботу, позааудиторні заходи та постійну творчу комунікацію з студентами.  Якщо на базі нашого факультету немає технічних потужностей (телевізійних студій, поліграфічних центрів), тоді єдиним виходом стає співпраця з тими, в кого ці можливості є. Це реальна практика, спілкування з фахівцями. Формат співпраці - профорієнтаційні проекти. Кіровоградські редактори, видавці, журналісти відгукуються на пропозиції проводити тренінги, долучаються до різноманітних заходів кафедри, самі ініціюють зустрічі з студентами.
Проблема в тому, чи потрібно це все студентові: після пар хочеться додому, а запрошують на зустріч з редактором чи видавцем... Звичайно, є вмотивовані студенти, активні, які самі шукають таких зустрічей і йдуть на діалог, але цільова аудиторія проекту має бути широкою (так, принаймні, хочеться), але не завжди отримується. Навіть якщо і повна аудиторія, не всі студенти є активними, не з усіма вдається налагодити зворотній зв'язок.

Форму видавничих проектів-2014
Мета всіх кафедральних проектів - створити можливості. Можливості для професійної реалізації, практики, досвіду, контактів. Викладач вважає, що це дуже потрібно студентові, тому не обмежується суто програмовим матеріалом, а залучає досвідчених фахівців із тієї галузі, в якій доведеться працювати студентові в недалекому майбутньому. 
Ринок праці сьогодні суворий і видавничий бізнес теж. Якщо студент фокусується на роботі у видавництві, то важливим для нього є налагодження співпраці з видавництвом вже в студентські роки. Яким чином?
Кіровоградське видавництво "Імекс ЛТД" відкрито пропонує співпрацю: редагувати видавничі проекти, здійснювати коректуру реальних видань, як готуються до друку. Видавництво серйозне, ініціює велику кількість краєзнавчих видань, неодноразово отримувало тендери на редакційно-видавничу підготовку видань за програмою "Українська книга". Логічно, що і вимоги до компетентності студента високі.

Фактично протягом 1-2 місяців можна працювати над видавничим проектом. Це досвід і практика, це формування портфоліо, шанс зробити собі ім'я. В чому ж проблема? Студенту пропонують випробовування - відредагувати текст і з цим завданням він не справляється (коли я, як викладач, прийшла на співбесіду, мені теж запропонували пробне редагування).  Якщо директор видавництва може прийняти молодий вік претендента, відсутність досвіду, бажання працювати не в офісі, то відсутність елементарної грамотності він не приймає! Як висновок, видавничо-редакторські амбіції студента мають підкріплюватися фундаментальними знаннями норм сучасної української мови, вмінням працювати з текстами різних стилів. Навіть шість дипломів редактора чи журналіста не влаштують вас на роботу без тих базових знань, про які йшлося вище. І це - факт.

Повертаємося до проектів. Переваги студентів спеціальності "Видавнича справа та редагування" дають можливість спробувати себе не тільки в так би мовити традиційних іпостасях редактора чи видавця. Нестандартні формати заходів, різнопланові творчі завдання, зустрічі з людьми, які пропонують різноманітні варіації цієї професії розширюють площину для реалізації студента: менеджер, літературний агент, режисер буктрейлерів, ілюстратор, фотоілюстратор, промоутер тощо. Головне відчути, яка із можливих професійних сфер діяльності зімпонує.

Вікторія Салогуб та Євген Салтан
В процесі реалізації проекту завжди виокремлюються студенти, які стають учасниками оргколективу.  Командна робота над проектом теж є прототипом можливих у майбутньому завдань. Багато хто із спікерів, яких ми запрошували поділитися досвідом, стверджували, що формування команди, з якою ти будеш втілювати в життя свій медійний продукт, є запорукою його успіху.

Приклад перший: в межах бакалаврського проекту студентка Вікторія Салогуб займається підготовкою серії промоційних програм про успішних випускників кафедри видавничої справи та редагування. Один з них - Євген Салтан, журналіст з TTV, який люб'язно надав можливість записати інтерв'ю в професійній студії. Після спілкування з Вікторією їй пропонують стати ведучою авторської програми "Дівочі секрети" на TTV. Висновок: вдала ідея для медійного продукту, який запропонували потрібному студентові, створила умови для цього шансу здобути досвід тележурналіста.
Приклад другий: на факультеті завжди було проблемою створити систематичну факультетську газету. Були спроби, проте видання обмежувалося двома-трьома випусками. Певний час ситуацію рятувала газета "Студентський меридіан", створена  Олександром Акименком. Його досвід довів, що видання тримається на відданих людях - журналістська кар'єра Олександра вийшла далеко за межі Кіровограда, а проект "Студентський меридіан", трансформувавшись в молодіжний "Меридіан", проіснував недовго. Тому закономірним було бажання створити успішне студентське видання - незаангажоване, молодіжне, яскраве, потрібне студентам, які навчаються в нашому вузі, на факультеті філології та журналістики. Ідеї пощастило втілитися в життя: традиційна друкована газета "П'ять поверхів" пережила апгрейд - форматний, комунікаційний, тематичний, концептуальний - і з'явилася в оновленому варіант електронного видання, редактором якого є Світлана Дубина, професійний журналіст. Це - успішний студентський проект, який відбувається завдяки сміливому  рішенню відмовитися відмовитися від друкованого видання, на яке не було фінансів, і читацька аудиторія якого була такою мізерною, що відчуття професійного задоволення автори номера не отримували.
Що маємо зараз: на цей момент кількість переглядів видання 5136, про газету знають, з неї роблять перепости інформації, з нею асоціюють факультет і кафедру видавничої справи та редагування, вона набуває свого впізнаваного обличчя і це тільки початок.

Висновок: проектна діяльність кафедри видавничої справи та редагування може компенсувати: по-перше, відсутність власного редакційно-видавничого центру, по-друге, стане запорукою створення позитивного іміджу кафедри-практика, по-третє, забезпечить створення можливостей для професійної реалізації студентів. 
Безцінні ті проекти, які реалізовуються не для "галочки", не для протоколу, а для особистісного і професійного зросту студента та викладача.




Коментарі

  1. Безцінними є ті люди, які вкладають свій розум і душу в ці проекти. Людський чинник надзвичайно важливий у іміджевому образі кафедри. Дякую Вам, Ірино, за титанічні зусилля зробити цей світ кращим!

    ВідповістиВидалити
  2. Погортав проект нового Закону про вищу освіту. Розширення автономії вузів. Ринкова конкуренція та боротьба за студента. "Іміджеві проекти кафедри" - звучить, погодьтеся, екзотично. Але в наступні декілька років, мені здається, не одні ми будемо послуговуватися таким концептом.

    ВідповістиВидалити
  3. І от чого, ведучи мову про факультетські газети, починають зі "Студентського меридіана", хоча ще на рубежі 1990-2000-х років існувала факультетська газета "Філолог"? І там точно було більше "двох-трьох випусків".

    ВідповістиВидалити

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

Час говорити про Форум видавців

Дитячі детективи в текстах та екранізаціях

Інструменти web-publishing для просування ідей та створення блогів