Інструменти web-publishing для просування ідей та створення блогів


 
Виробляти власний контент стає простіше. Сфера медіа динамічна. Вона чи не єдина, де швидкозмінні технології якісно трансформують саму професію. Ви можете бути не журналістом і не блогером, але для вас є відкритими сучасні професійні інструменти, якими послуговуються медійники. Використовуйте їх, аби посилювати свої ідеї, проекти, ілюструвати процес і результати професійної, громадської чи творчої діяльності.Мова йтиме про новий інструмент web-publishing, відомий як лонгрід, та його модифікації. Лонгріди ми розглядаємо як один із форматів для блогерської діяльності, створення спецпроектів та лендінгів, що допомагатиме вам просувати себе як бренд. 

 

«Лонґріди не замінюють новинарну журналістику, у них своя особлива функція. Лонгріди — добре явище, вони приносять задоволення, викликають у читачів приємні асоціації з виданнями, збільшують потік реклами і дозволяють заробляти гроші на бренд-маркетингу»
 (Джошуа Бентон, директор американської дослідної лабораторії Nieman Journalism Lab від Гарвардського університету)


Що таке лонгрід?
Лонгрід – від англ. «long read» довге читання. Зазвичай це історії із цікавим контентом – різноманітними графічними та мультимедійними елементами, які мають гармонійно доповнювати один одного. Інколи це масштабні багатосторінкові проекти, створені під медіа чи медіа-проект (наприклад, проект «Сільський ревізор» https://agropolit.com/selskij-revizor/44-silskiy-revizor-sotsialniy-proekt-pro-ukrayinske-selo), журналістські розслідування (як-от: «Земля відчуження» про Чорнобиль http://www.kommersant.ru/projects/chernobyl).
Лонгріди відкривають нову еру сторітелінгу. З’являється сила-силенна медійних та соціальних проектів, які пропонують інтерактивні історії, що поєднують різнопланові формати.
Про перший мультимедійний лонгрід, Або революція у світі медіа
Все почалося з проекту «Snow Fall» (http://www.nytimes.com/projects/2012/snow-fall/#/?part=tunnel-creek), опублікованому в «New York Times»,  який став класичним зразком мультимедійного лонгріду – коли текстова розповідь поєднується з анімованою графікою, фотогалереями, відео та аудіоефектами. Цей проект у 2013 році здобув міжнародну премію Пібоді за «видовищну реалізацію цифрового сторітеллінгу», а її автор Джон Бранч отримав Пулітцерівську премію.
Технічні характеристики платформ для створення лонгрідів
Сьогодні лонгрід ототожнюють з форматом, який модифікувався у змістовому вияві, втрачаючи, іноді не на користь першопочатковому жанру, той ефект довгого журналістського тексту. Як такого стандарту жанру лонгріда немає, що зумовлено гнучкістю і доступністю технічним платформ для широкого кола користувачів.
Лонгрід – жанр конвергентний. Його мультиформатність зумовлюється метою створення та контентом.
Платформи для створення лонгрідів універсальні. Вони нагадують лего-конструктор, їх функціонал дозволяє експериментувати з мультимедійним сторітелінгом (наративом), конструюванням, візуалізацією та навіть монетизувати створені проекти. Сучасні блоки, спроектовані професіоналами, пропонують багату палітру можливих комбінацій. Ви зможете створити сайт самостійно і безкоштовно. Все, що для цього потрібно, – якісний контент і хороший смак.
 Інтерфейс платформ для створення лонгрідів легко зрозуміти інтуїтивно, фактично без жодних знань у програмуванні.

Серед популярних платформ-конструкторів лонгрідів є такі:
Tilda tilda.cc
ReadyMag readymag.com
ShortHand shorthand.com
Mediaum medium.com
Stampsy stampsy.com

Практичні поради, викладені у цьому розділі, базуватимуться на використанні платформи Tilda, який має зручний візуальний редактор та інтерфейс, високу адаптивність та широкий безкоштовний функціонал. Розробники максимально спростили завдання користувачам, для зручності інтегрували в Tilda популярні додаткові сервіси. Ми рекомендуємо вам протестувати ці платформи та обрати найцікавіший і найзручніший варіант для своїх цілей.
 
Спроба типології лонгрідів
Ми зазначали, що як таких канонів цього мультимедійного жанру немає. Ми  спробували класифікувати лонгріди за певними типологічними критеріями, аби допомогти вам обрати той різновид лонгріду, який максимально задовольнить ваші потреби як журналіста чи блогера, як автора проекту чи майстра, який створює, наприклад,  іграшки або прикраси.
Перевага лонгрідів в їх метажанровості (здатності поєднати типологічні особливості інших видів, інтегрувати їх як на рівні форми, так і на рівні змісту). Формат лонгріду та його функціональні характеристики відкривають візуально привабливі інструменти для презентації ідеї, проекту, журналістського розслідування, історії чи інтерв’ю; поширення інформації про товари чи послуги, події.
У навчальному процесі лонгрід може слугувати замінником класичної презентації у Power Point.

Що можна створювати, використовуючи Tilda:
-         лендінг-page продукта, події, послуги чи проекту
-         корпоративний або індивідуальний блог
-         медіа-проект (онлайн-журнал, аналітика, журналістське розслідування тощо)
-         презентації
-         портфоліо робіт (резюме)
-         сторітелінг
-         інтернет-магазин тощо.

Переваги Tilda (враховуючи також можливості безкоштовної версії):
-         швидкість реєстрації
-         інноваційний блочний механізм редагування
-         бібліотека блоків налічує більше 400 зразків
-         гнучкі налаштування індивідуального дизайну
-         макети готових сторінок «під ключ»
-         великі можливості безкоштовної версії
-         якісний дизайн та типографіка макетів і блоків
-         ефект анімації і паралакса
-         вбудований розширений редактор зображень
-         повно екранні фотографії
-         drag-and-drop додавання зображень
-         багатоманіття комбінацій тексту та зображень
-         атмосферне фонове відео (YouTube, MP4, WEBM)
-         легке вбудовування с YouTube, Vimeo
-         вставка роликів Coub
-         комбінації відео: два плеєра в ряд, поєднання відео та тексту
-         інтегрований сервіс SlideShare
-         якірні посилання
-         блоки з інтерактивними картами
-         індексні блоки
-         система рекомендаційних шрифтових пар
-         шрифти з безкоштовної бібліотеки Google Fonts
-         сервіси зворотнього зв’язку
-         спеціальні налаштування мета даних для поширення в соціальних мережах
-         конструктор гарних бейджів для збільшення віральності
-         навчальна база Tilda Education для користувачів

Як створити блог на Tilda – дивіться відеогід за посиланням:  

Пам’ятайте – якісний контент і хороша ідея! З чого почати? Ідея!
«Писати лонгрід – це як будувати дім. Коли щось не так із фундаментом, потрібно все знести й перезалити фундамент», – стверджує головний редактор Focus.ua Михайло Крігель.
Привабливість і технічна досконалість форми лонгріду не компенсують неякісний зміст, відсутність цілісної ідеї. Проектувати лонгрід потрібно тільки після того, як ваша ідея визріла, окреслилася продуманою концепцією та була прописана як проект – з описом змісту та форми (структури).
Ми упорядкували типовий алгоритм для створення лонгріду.

Лендінг-page. Презентація події/проекту/просування послуг
1.     Продумати ідею і структуру лендінгу.
2.     Моніторинг лендінгів конкурентів. Крос-категорії. Надихаючі приклади (метод бенчмаркінгу – пошук еталонів, найкращих зразків).
3.     Візуальний сценарій (ескіз/макет) або прототип – можна створити на великому ватмані.
4.     Зміст (бажано підготувати заздалегідь, відредагувати тексти – літературно, стилістично, структурно). Робити дизайн та проектувати лендінг набагато легше, коли готовий текст.
5.     Обдумайте графічний та мультимедійний контент до написання, упорядкуйте базу фото, відео, аудіо, графічні елементи – за потребою. Дотримуйтеся авторських прав.
6.     Конструювання лендінгу. Налаштування всіх технічних параметрів (опис в «налаштуваннях», заповнення адресного рядка, завантаження бейджика лендінгу).
7.     Публікація сайту. Тестування. Удосконалення.
8.     Поширення.

Сторітеллінг та візуальні історії

Люди люблять історії. Якщо сфера ваших інтересів – блогосфера, то спробуйте за допомогою лонгріду створити ефектний сторітеллінг про історію успіху, перемоги, яким ви доповните свій блог. Виграшні теми для лонгріду – це історія людини, актуальна подія, явище чи дослідження, знахідки і відкриття.
Яскравий приклад окремого жанру, який часто презентують у форматі лонгріду, – це тревелоги (наприклад, Блог Богдана Логвиненка та його проект «Ukraїner» http://ukrainer.net/uk/ – медіа-експедиції Україною).
Варіацій для історій і їх подачі безліч – аби вони були цікавими вашій цільовій аудиторії.
Девід Кемпбел, американський спеціаліст із візуальної журналістики, пояснює, що невизначеність трактування поняття «сторітеллінг» є цілком логічною. Не потрібно намагатися дати чітке визначення, адже це означало б обмеження тих явищ, які термін намагається описати. Саме тому у журналістській практиці доцільно використовувати узагальнений термін «візуальна розповідь». Це явище не обмежує вибір конкретної платформи або інструментів для підготовки журналістського матеріалу.
Як приклад візуальних історій на соціально значущу тему можна навести проект черкаських журналістів інтернет-видання «Прочерк» (http://procherk.info/longreads).
 Серія лонгрідів, які вони публікують, створюється різними авторами, що відчувається у стильовій неєдності, проте це позитивний вияв громадської журналістики.
Яскравий приклад мультимедійного сторітеллінгу про успішних людей свого міста, стартапи та подорожі демонструє медіа-проект журналістки з Кропивницького – Катерини Ободовської (http://akulamedia.com/longread). Проект починався з пілотного бакалаврського завдання, а переріс в автономну рубрику регіонального інтернет-видання.
Приклад всеукраїнського масштабу «The Ukrainians» (http://theukrainians.org/). Один із потужних проектів, який переріс із лонгріду в кросмедійний проект онлайн-журналу про українців, ініціативи та відповідальність. Важливий показник успішності цього проекту – співпраця з «Видавництвом Старого Лева», в результаті чого було видано дві книги з найпоказовішими історіями про українців.
Більшість цих візуальних історій будуються на основі інтерв’ю, яке у форматі лонгріду набуває візуальної привабливості та читабельності.
Я-бренд
Як бачимо, лонгрід можна використовувати як локальний і глобальний інструмент для брендингу окремих особистостей, територій, країни загалом. Розкриваючи свою ідентичність засобами візуального сторітеллінгу, ви масштабуєте історії інших українців, відтворюючи тим самим цілісну картину світу.  


Рекомендовані джерела

1.     Амирханова Г. 25 сервисов, которые помогут создать мультимедийный лонгрид [Электронный ресурс] / Г. Амирханова // Best App. – Режим доступа : http://bestapp.menu/25-servisov-kotorye-pomogut-sozdatlongrid/#more-2982

2.     Встигніть у цьому році : розкішні лонгріди 2016-го // Media Sapiens [Електронний ресурс]. – Режим доступу :  http://osvita.mediasapiens.ua/web/online_media/vstignit_u_tsomu_rotsi_rozkishni_longridi_2016go/

3.     Гришин О. Сторителлинг : исчерпывающее руководство [Электронный ресурс] / О. Гришин // Редактор. – Режим доступа : https://www.editor.ru/storytelling-missing-manual/

4.     Джошуа Бентон : «Медійний стартап має спеціалізуватися на певній тематиці» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://osvita.mediasapiens.ua/web/online_media/dzhoshua_benton_mediyniy_startap_mae_spetsializuvatisya_na_pevniy_tematitsi/

5.     Платформа Atavist — як безкоштовно створити мультимедійний лонгрід // Media Sapiens [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://osvita.mediasapiens.ua/mediaprosvita/how_to/platforma_atavist_yak_bezkoshtovno_stvoriti_multimediyniy_longrid/

6.     Расскажи историю красиво [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://slides.com/gulimamirkhanova/311668/embed
7.     Редактор Focus.ua: чому жанр лонгріду скомпрометовано [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://osvita.mediasapiens.ua/mediaprosvita/master_clas/redaktor_focusua_chomu_zhanr_longridu_skomprometovano/

8.     Сам собі лонгрід, або Як зверстати довгі тексти в онлайн-сервісах // Media Sapiens [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://osvita.mediasapiens.ua/mediaprosvita/how_to/sam_sobi_longrid_abo_yak_zverstati_dovgi_teksti_v_onlaynservisakh/

9.     Tilda Education [Електронний ресурс]. – Режим доступу :  http://tilda.education/

 


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Час говорити про Форум видавців

Дитячі детективи в текстах та екранізаціях