"Видавнича кухня": методично-проектний експеримент?



Методичний коментар
Вперше відбувся проект "Видавнича кухня" – дивна, на перший погляд, синергія їжі, літератури, книги, музики, яку ініціювала кафедра видавничої справи та редагування.
Проект, який об'єднав студентів різних курсів, викладачів з сусідніх кафедр, був особливими експериментом на нашу готовність вийти за межі університету з цікавими ідеями. Це серйозне випробування  стало поштовхом до усвідомлення того, що обрана на початку навчального року стратегія проектної діяльності кафедри дієва і методично  (і методологічно) виправдана. Детальніше про кафедральну стратегію я розповіла на "Ранковій каві" (відео).
Розпочали експериментувати з різноплановими форматами - "Шоколадний фест", "Суботній університет" (співпраця з МАН), співпраця з проектом "Єлисаветградський книговир", "Видавнича кухня", презентація збірки "Шепіт Альми", упорядником якої став студент 3 курсі Артем Луценко (видається на грантові кошти від ГО "Центр регіонального розвитку "Топ-Кая"). 
Звичайно, це все відбувається запаралелено до навчальних програм дисциплін, розкладу занять - інакше не працює. Ми демонструємо якості конвергентної кафедри, командна робота якої має реальні результати: створюється площина для виявлення і відпрацювання конкретних професійних вмінь, відбувається фаховий вишкіл, а ще, як на мене, найголовніше, ми поступово руйнуємо стереотип про викладача-теоретика. Ні, друзі, ми - практики!

Рефлексія про "Видавничу кухню", 
яка зробила мене щасливим викладачем!
«Готуючись до цього свята, ми з’ясували, що творчість кулінара, письменника, поета, художника, видавця існує за спільними законами гармонії. А об’єднує їх натхнення, бажання творити яскравий естетичний продукт», – наголосили під час відкриття зустрічі.
Шанувальників їжі та літератури виявилося багато – весь посуд, заготовлений організаторами для продажу млинців, розійшовся повністю, а це 60 комплектів (довелося позичати в кав’ярні «Марракеш», яка люб’язно надала свою літню терасу для заходу).
Організатори досягли поставленої мети – створили позитивну атмосферу, в якій відбувся творчий діалог про їжу як феномен кулінарії, культури та особливий засіб комунікації. Найголовніша місія проекту – зібрати кошти для кіровоградських захисників, які перебувають в зоні АТО. Благодійний фонд після «Видавничої кухні» склав 1000 грн. Благодійні заходи в межах проекту покликані згуртувати небайдужих людей, які готові допомогти кіровоградським захисникам в зоні АТО. Всі кошти, отримані в результаті продажу млинців та шоколаду, вже  передані волонтеру Олексію Тітову.

Дозволимо собі декілька репортажних коментарів.
Формат заходу – фестивальний, працювали тематичні столики, розважальна та дегустаційна програма, яку організували студенти спеціальності «Видавнича справа та редагування», викладачі та журналісти. «Факультет філології та журналістики вміє надихати і створювати! Примхлива погода не стала на заваді: не будемо лукавити, були готові до того, що ніхто не прийде. Але!!! З огляду на кількість використаного посуду для млинців, які приготувала для Кухні Ольга Кирилюк, аншлаг був! Ми щиро вдячні Vika&Jane Creative Group за підтримку, поради, настанови і віру в наші сили як організаторів. В таких проектах важливо відчувати розуміння людей і бажання допомогти», – поділилася враженнями в своєму Facebook Ірина Ткаченко, координатор проекту.
Дійсно отримався ліьвівський формат (хто був на Форумі видавців у Львові, той зрозуміє) кулінарно-видавничої тусовки: позитивна атмосфера, активна концентрація камер і фотоапаратів вже після п’яти хвилин спілкування сприймалася як щось дуже природне і органічне. До речі, ініціаторів проекту запрошено на телепрограму "Ранкова кава", а гастрономічна тема стане окремим сюжетом в програмі "Єлисаветградський книговир" (до речі, було ще цікаве "післяпаті" з Дмитром Шульгою, який перевірив кулінарну ерудованість ненаситних відвідувачів "Видавничої кухні").

Меню, яке запропонувала наша видавнича кухня, відбулося, хоч і з варіаціями та імпровізаціями (адже трішки свої корективи внесла погода): книжкові виставки, фотороботи Галини Артеменко (колишня випускниця спеціальності «Видавнича справа та редагування», яка зараз займається artfood) та Анастасії Дзюбак (нам не вдалося їх презентувати у вигляді "фотосушки", але охочі могли погортати імпровізований фотоальбом), кулінарно-художні інсталяції (учасники оживлювали смаки з літературних творів, давали можливість подегустувати), феєричний кулінарний батл, який довів, що кіровоградські журналісти, науковці та студенти – творчі та віртуозні люди (приз глядацьких симпатій дістався родині Манженко-Круть, проте всі учасники змогли здивувати і нагодувати – Наталя Фенько сніданком Вергілія, Ольга Кирилюк – млинцями з сиром та маком, Поліна Борсук – українським борщем, Артем Луценко – фірмовим тортом в шоколаді). А ще приємно, що долучилися студенти факультету іноземних мов – німецькі кулінарні мотиви були пікантними і смачними! Всім шанувальникам кулінарії запропонували долучитися до створення колективної «Книги рецептів», яка теж є ексклюзивною: це хенд-мейд книга, яку спеціально для «Видавничої кухні» була створена Ольгою Цимбаліст. Організатори проекту планують її подальшу видавничу інтерпретацію.

Видавничо-шоколадна інновація чергового проекту факультету філології та журналістики – шоколад, «одягнутий» в обкладинки улюблених книг. Ця ідея спрацювала втретє і з колосальним успіхом! Творчий експеримент, який народився на дисципліні «Рекламні видання», на реальній практиці підтвердив ефективність творчих рішень. Студенти спеціальності «Видавнича справа та редагування» запевняють, що це не останній проект та іміджево-сувенірна продукція, яка нас здивує (нагадаємо, 8 жовтня відбувся Шоколадний фестиваль, на якому була можливість придбати ексклюзивний шоколад-мотиватор, а також студенти та викладачі долучилися до благодійного Garage Sale, який відбувся 19 жовтня, на якому презентувалася лімітована серія патріотичного шоколаду-вишиванки).

Завершу рефлексією. Ті, хто має справу з приготуванням їжі, знає, що залишається за лаштунками: відвідувачі смакують готовою стравою, на яку кухар витратив чимало часу, готувався, підбирав продукти, продумував концепцію, що б їжа стала чимось більшим, ніж просто їжа.. мистецтвом! Наша команда, яка готувала цей проект, креативна, віддана ідеї, надійна, щира, патріотична. Проекти кафедри видавничої справи зближують студентів та викладачів, ми активно руйнуємо стереотипи, створюючи сильну команду однодумців, яка може змінювати оточуючий світ (ми в це віримо, віримо в людину!).

Вибачте за пафос, але я особисто ще в це вірю! Спасибі нашим студентам за те, що цю віру підживлюють.

Кіровоградські ЗМІ про "Видавничу кухню":
"Видавнича кухня" нагодувала і зігріла кіровоградців
У Кіровограді німецька культура приєдналась до української благодійності
У Кіровограді для допомоги армії поєднали книги і кулінарію
 «Видавнича кухня»: смачно, креативно, пізнавально





Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Час говорити про Форум видавців

Дитячі детективи в текстах та екранізаціях

Медіаосвітній марафон для учнівської молоді